דילוג לתוכן הראשי

מנטליזם. גם אנחנו באליפות העולם!




תכל'ס, כולנו אוהבים קסמים.
לא משנה אם אנחנו ילדים, מבוגרים, נוער, או קשישים- קסמים תמיד עושים לנו את זה.
קסמים זה המון דברים:
ריכוז גבוה, זריזות ידיים, תכסיסים מדליקים, והיכולת לקרוא את האדם שעומד מול הקוסם.
מנטליזם הוא תחום מאגף הקוסמים, שעוסק בטלפתיה.
מנטליסט הוא אדם שמשתמש בטכניקות מעולם הפסיכולוגיה כדי ליצור את האשליה של טלפתיה, קריאת מחשבות וניבוי העתיד. בין הטכניקות האלו יש סוגסטיה (השפעה בדיבור), קריאת שפת גוף, ועוד. 

ולנו יש מנטליסט שהוא אלוף אירופה :) רן גפנר! קבלו אותו במחיאות כפיים :)

הראשון שפרץ את הדרך בעולם המנטליזם הוא אורי גלר, שמאז מייחס לעצמו כוחות על טבעיים.
רן גפנר הסביר את זה ככה:
"הדברים שגלר טוען שהם כוחות על טבעיים, הם למעשה יכולות אדירות שפיתח, השקיע ולמד אותן אך הן לא על טבעיות.
בשנות ה 70 עולם הקסמים עדיין לא היה מפותח כמו שהוא היום וקוסמים בעיקר הדהימו את הקהל עם אילוזיות גדולות, חיתוך בחורות לשניים, העלמויות וריחופים - "הסטיגמה של הקוסם הקלאסי" - זה שמוציא שפן מהכובע ויש לו מגבעת וגלימה. ואז הגיע אורי גלר ועשה דברים שהעולם לא ראה עוד, ביניהם כיפוף הכפיות המיתולוגי.
אין ספק שאורי גלר ראוי להערכה ותודה על זה שהוא שינה את התפיסה של הקהל, אבל לומר שאלו "כוחות על טבעיים" זה לא אתי בעיניי. בכלל, אורי גלר בעצמו טען שאילו היה צריך להתחיל את הקריירה שלו בעידן הזה, הוא פשוט לא היה מצליח".
ב-6.7.15 המנטליסט האלוף שלנו, רן גפנר, יתמודד בתחרות "אליפות העולם במנטליזם וקוסמות" מטעם 'הפדרציה העולמית לקוסמות' בעיר רימיני שבאיטליה. התחרות נמשכת שבוע ימים.
לפני כשנה נבחר גפנר לייצג את ישראל וזכה באליפות אירופה בקסמים של FISM - הפדרציה הגדולה של אגודות הקוסמים בעולם, לאחר קטע ייחודי המשלב בין מוסיקה למנטליזם שאותו הציג גם בתוכנית הטלוויזיה "מי יפיל את המאסטר".
זכייה זו העניקה לגפנר כרטיס כניסה אוטומטי לאליפות העולם שתתקיים באיטליה לצד עוד 150 מנטליסטים וקוסמים מובילים מרחבי העולם.
בתחרות מתמודדים כ-150 קוסמים ב-2 קטגוריות עיקריות: במה וקלוז אפ(קסמי תקריב).
50 יתמודדו בקלוז אפ ו-100 יתמודדו בבמה. מנטליזם זו קטגוריה שנמצאת תחת קטגוריית במה, כך שהסיכוי שלנו הוא 1:100. קל זה לא יהיה :)
רן המתמודד הראשון שמייצג את ישראל באליפות זו. כבוד!
במופע, שהתקיים בבית ציוני אמריקה, זכינו לפעור את העיניים, לנסות להבין איך זה קורה, ואיך הוא יודע כמעט הכל.
חוויה מרתקת!
 וכן, גם צחקנו :)
מה נשאר לנו?
לאחל לרן גפנר המון הצלחה באליפות העולם.
אם לא הולך לנו בכדורגל, לפחות במנטליזם :)
מומלץ לטייל קצת באתר של רן גפנר, ולקוות שיום אחד יהיה לנו, כמו להארי פוטר, מין בי"ס הוגוורטס לכישוף ולקוסמות. 
האתר של רן גפנר



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)