דילוג לתוכן הראשי

מתכונים קלים ומשגעים עם בייבי קייל, החבר החדש שלי במטבח.





כמו כל העולם, גם אני "מתחזקת".
לא, אני לא חוזרת בתשובה, חלילה, אבל אני מתחילה לאכול בריא יותר, או לפחות מנסה.
זה לא תמיד עובד לי, לפעמים אני חייבת את העוגות החביבות עלי כל כך, או את הטוסט ההורס, עם המיונז והמלא גבנ"צ,
אבל אני באמת משתדלת לאכול יותר ירקות, יותר קטניות, יותר פירות.
לכן, כשהוזמנתי להשתתף בסדנה של "בייבי קייל", מוצר חדש שיוצא לשוק, לא היססתי.

כי מה יכול להיות רע בבילוי בוקר עם "כוהנת הבריאות" מיכל צפיר, עם הבשלנית מירי שמחזיקה את המותג "בון מירי", וכשכל זה מתקיים במקום קסום במושב רשפון?

לא, זה ממש לא רע :)
האמת?
הופתעתי. מירי רקחה לנו מתכונים פשוטים, טעימים להפליא, ובריאים, עם שימוש בבייבי קייל, שבמראה הראשון מזכיר עלי בייבי רגילים, אבל זהו, שהם לא :)
מה זה "בייבי קייל", ולמה הוא הפך לחבר ממש טוב במטבח שלי?
עלי הבייבי-קייל הם פרי פיתוח משותף של שטראוס מזון טרי עם חקלאי הנגב. הקייל  הוא זן של כרוב הנחשב ל"סופר פוד" הודות להרכבו התזונתי הייחודי וערכו הקלורי הנמוך.
עלי הקייל הפכו לפופולאריים בקרב שוחרי בריאות והוא נמכר עד כה בצורתו ה"בוגרת" בעלת עלים וגבעול בשרני, בעיקר אצל ירקנים מובחרים. העלים הבשרניים הצריכו עד כה השריה, בישול או אידוי בכדי להתגבר על טעמו ומרקמו הדומיננטיים.
ועכשיו השוס! עלי הבייבי-קייל החדשים עדינים בטעמם ובעלי מרקם נוח במיוחד לשימוש במגוון מתכונים- הן כירק טרי בפני עצמו בתיבול של שמן זית, או כתוספת לסלט קצוץ או ירוק. כמו כן, העלים מתאימים לאידוי קל או הקפצה במחבת כמנה ראשונה, כתוספת לבישול שקשוקה ומגוון תבשילים אחרים ומליות למאפים שונים.
בייבי- קייל עשיר ברכיבים תזונתיים ומכיל ויטמינים מסוג A,C,K.
ויטמין A – המסייע להגנה מפני השמש ולראיה
ויטמין C - המסייע להגנה טבעית על הגוף
ויטמין K - המסייע לשמירה על צפיפות עצם


ועכשיו למתכונים המשגעים!!
פתחנו בשייק אנרגיה ירוק ובריא במיוחד.
--------------------------------------
 מתכון למשקה אנרגיה של בוקר
--------------------------------------
1 כוס בייבי קייל ( שטראוס)
1 כוס בייבי תרד(שטראוס)
1 בננה קפואה
1/2 כוס נבטי חמנייה
1/3 כוס נענע
2  עלי סלרי (עם הגבעול)
1 תפוח/אגס
3 כוסות מים קרים
חופן גוג'י בריס
אופן ההכנה:
טוחנים את כל החומרים בבלנדר חזק.
 מפתיע, אבל זה היה ממש ממש טעים :)
מנה מעלפת במיוחד הייתה הסלט. כן, כן, אני התמוגגתי על סלט!
------------------------------------------------
מתכון: סלט ביבי קייל עם תותים,תרד ואבוקדו
------------------------------------------------
חומרים:
1 חבילה עלי ביבי קייל ( שטראוס)
1 כוס תותים פרוסים
1 אבוקדו פרוס (לטפטף לימון למנוע השחרה)
1 חבילה ביבי תרד (שטראוס)
חופן אגוזי מלך/פקאנים
10 עלי בזיליקום טרי
אופן ההכנה:
מסדרים בקערת סלט את הבייבי קייל והבייבי תרד
מתבלים בשמן זית,לימון,מלח ופלפל

מוסיפים תותים ובזיליקום
מוסיפים אבוקדו ואגוזים, ומגישים.
וזה טעים!!!
ועכשיו למתכון שכבר הספקתי להכין, וממליצה לכם לנסות. ממש קל, ממש טעים, ממש בריא :)
-------------------------------------------------------------
מרק טוסקני עם שעועית לבנה,עגבניות,ביבי קייל ותרד
-------------------------------------------------------------

חומרים:
1 כוסות שעועית לבנה מושרית ללילה  
1 כוס חומוס
1 חבילה ביבי קייל(שטראוס)
1 חבילה תרד ניו זילנדי ( שטראוס)
2 בצל לבן קצוץ
4 שיני שום
6 עגבניות חתוכות
250 גם דלעת
2 כפות רסק עגבניות
1 כפית סוכר( לא חובה)
מלח ים אטלנטי,פלפל שחור
1 זר עלי אורגנו טרי/תימין טרי
3 עלי סלרי לטעם ( במידה ואין ציר ירקות)
1 זר בזיליקום טרי
אופן ההכנה:
מחממים שמן (זית,זרעי ענבים) מזהיבים את הבצל,שום. מוסיפים עלי אורגנו או תימין.
מוסיפים את הדלעת מלח ,פלפל.
מוסיפים את החומוס, השעועית, והעגבניות החתוכות.


 מוסיפים ציר ירקות לכיסוי או מים עם עלי סלרי לטעם.
 מבשלים עד ריכוך ( בערך שעה)
מתקנים תיבול.
כ-10 דקות לפני ההגשה מוסיפים את עלי בייבי קייל והתרד.
מגישים עם לחם טרי ובזיליקום טרי קצוץ.

ה-מנה שהפתיעה אותי, הייתה מנת הסלמון.
מנה ממש מוצלחת, מהירה, קלילה, ומאד מאד טעימה.
-------------------------------------------------------
סלמון מוקפץ עם בייבי קייל ובוקצ'וי ברוטב אסייתי
-------------------------------------------------------
מצרכים
4 חתיכות פילה סלמון חתוך ל-100 ג' כל חתיכה
1 חבילה עלי בייבי קייל
1 חבילה בוקצ'וי 
3 שיני שום
4 כפות ג'ינג'ר טרי קצוץ
רוטב
4 כפות רוטב סויה
2 כפות רוטב טריאקי
1 כף שמן שומשום
1 כף רוטב צ'ילי מתוק
1 כף מייפל אורגני
1 כף מרין
1 כף שומשום לבן
4 כפות מים רותחים

אופן ההכנה
מחממים ווק, או מחבת עמוקה עם מעט שמן זית.
מזהיבים את השום עם הג'ינג'ר.
מוסיפים: פטריות פורטובלו, 1/3 כוס מים רותחים לריכוך הפטריות.

מוסיפים את הרוטב.
מכניסים את הסלמון ומבשלים 9 דקות.

מוסיפים את עלי הבוקצ'וי ומבשלים 2 ד'.



מוסיפים מעל את עלי הבייבי קייל, שניה לפני ההגשה.


סוגרים את הסיר לדקה, ומורידים מהאש.
 אתם לא תאמינו כמה שזה טעים!!!


עוד מתכון זריז וחמוד:
-----------------------------------------------------------------------------------
רביולי גבינה ורוזמרין ברוטב של שמן זית,קייל,תרד,עגבניות טריות ופלפל חריף
-----------------------------------------------------------------------------------

1 חבילה רביולי גבינה של חברת שטראוס 
רוטב:
שמן זית
2 שיני שום
פלפל חריף קצוץ
1 חבילה ביבי קייל
1 חבילה תרד ניוזילנדי
3 עגבניות חתוכות גס
1 כפית כורכום,מלח,פלפל שחור,מלח ים אטלנטי
כמה עלי זעתר טרי
אופן ההכנה:
1. מחממים ווק או מחבת עמוקה עם שמן זית.
2. מזהיבים את  השום והפלפל החריף. מוסיפים עגבניות חתוכות, כורכום,מלח,פלפל ו1/2 כפית סוכר.
3. מוסיפים 1/3 כוס מים רותחים.
4. מוסיפים ביבי קייל ותרד
5. מוסיפים את הרביולי לרוטב.
6. מגישים עם עלי זעתר טריים.

תודות:
לשטראוס, על ההמצאה הגאונית הזו.
גאונית, בריאה וטעימה להפליא.
למיכל צפיר, שאני משוכנעת שאני הולכת לעשות אצלה סדנת בריאות.
היא אלופה.
לבון מירי, שהיא גם מבשלת מדהים, וגם מקסימה עד מאד, והיה לי ממש טעים לאכול ממעשה ידיה.
לענבל קליין מ"פטל", על ההזמנה לסדנה כ"כ מרתקת וחשובה.
בשבילי, בריאות :)






תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)