דילוג לתוכן הראשי

איטליה במתחם שרונה, המקום הכי "חם" בתל אביב. איפה אוכלים, שותים, ועושים פיקניק בסטייל?





זה ללא ספק אחד המתחמים היפים בת"א.
זה גם ללא ספק אחד הנעימים שבהם.
שרונה.
המתחם שיש בו הכל.
אווירה של חו"ל, חנויות מותגים בסטייל, היסטוריה, המון מסעדות, אוכל טוב, ברים מרעננים, וגם סתם ספסלים שמאפשרים לשבת ולהתנתק מ"המולת ת"א", למרות שהיא ממוקמת מרחק מדרכה מאחד הרחובות הסואנים של ת"א.
ואחד הדברים הכי תל אביביים שתמצאו: פיקניק במיקום מרכזי, ואפילו לא צריך להביא סלסלת פיקניק מהבית.
זה הולך להיות פוסט קצת ארוך, כי המקום שביקרנו בו, "ליטל איטלי", הוא מין קומפלקס שיש בו הכל.
כל בילוי שעולה לכם בראש, יש.
בזוגות- לערב רומנטי, עם הילדים- לאחה"צ של כיף, עם המשפחה- לפיקניק על הדשא, או עם עצמכם- כי לפעמים, הכי כיף לקחת סלסלה, למלא אותה בהמון דברים טובים, ולשכב לקרוא ספר במקום כ"כ תל אביבי, אבל כ"כ לא.
אז איפה מתחילים פוסט כזה? שאלה טובה, בגלל שאין לי מושג איפה להתחיל עם כל הטוב הזה של אותו יום ב"ליטל איטלי", אני מחכה, ומחכה, ומחכה. אבל אתם כבר בטח חסרי סבלנות, והמלחמה נגמרה, אז אין לי יותר תירוצים.
אז אני מתחילה: ערב משגע במתחם שרונה!
הוזמנתי למתחם "ליטל איטלי" בשרונה, ולא היה לי מושג מה הולך להיות.
בעצם, היה לי מושג. בהזמנה היה כתוב בדיוק כך:
"שמחה להזמין לאירוע שכמותו לא היה. איטליה מחכה לך."
ואכן, היא חיכתה לי. אמנם איטליה מוקטנת, אבל עם כל הטוב שאיטליה יכולה להציע, כולל פיצות :)
התחלנו את אחה"צ בפיקניק על הדשא.
לא, ברור שלא הבאנו דברים מהבית :)
 אפשר להגיע ל"ליטל איטלי", להשאיל סלסלת פיקניק:
למלא אותה במה שמתחשק לכם:






לסלסלה מצורפת מפה/שמיכה משובצת, לטובת פיקניק "כהלכתו", כמובן :)
פיצות, סלטים, משקאות, יינות, גלידות, סנדוויצ'ים, פירות ועוד.
מה שרק מתחשק :)
ובסוף, יוצאים לשבת על הדשא.
נכון שזה כיף היסטרי? תחשבו כמה זה שונה מבילוי בתוך מסעדה.
זו הייתה הסלסלה שלנו.
מענגת :)
הדשא היה עמוס באנשים שכבר מחוברים לקטע, ויושבים בכיף לפיקניק טעים על הדשא:
אפשר גם לקחת סלסלת פיקניק מקרטון, ל"טייק אווי", ולנסוע לחוף הים, אם בא לכם, או סתם לפינה רומנטית מבודדת. 
אפשר אפילו להביא אחת כזו הביתה, כשלא בא לאף אחד להכין כלום :)
מסקנה:
אחלה רעיון. ממש ממש אהבתי.
קחו מה שתרצו, ופרגנו לדייט שלכם סלסלת פיקניק.
אין אישה שלא תימס מגבר שיארגן לה כזו סלסלה כיפית לבילוי רומנטי :)
(גברים, שמעתם?!)
סיימנו את הפיקניק, והמשכנו בסיור מודרך במתחם שרונה.


הסיור שילב היסטוריה של האזור, ואני, הפרעת קשב שכמותי, שהיסטוריה היא לא מתחביביי הידועים, העדפתי לצלם את היופי של המתחם.
האמת? יש לי אהבה לבתים מהתקופה הישנה, גם אם הם משוחזרים, לתריסים, לחלונות, ובכלל למבנים, כך שהסיור הזה התאים לי מאד :)
השילוב הארכיטקטוני הזה, בין רבי קומות מודרנים, לבין בתים נמוכים
"של פעם", אין מה להגיד. 
פשוט מקסים.
אני זוכרת מראה כזה בפרנקפורט, זה מראה מרהיב, ה"ישן" מול "חדש". 



מסקנה 2:
שרונה הוא מתחם יפיפה.
יש המון מדריכים שעושים שם סיורים, ואם אתם חובבי "מאיפה הכל התחיל", זה בשבילכם.
הנה, עוד קבוצה בסיור שנתקלנו בה על הדרך:
אם אתם לא מחובבי ההסברים, כמוני, פשוט תטיילו במתחם.
כמה יופי יש שם. פשוט מקסים:


היה חם.
חזרנו אחרי הסיור צמאים, רעבים, וזקוקים למזגן :)
עלינו לתחנה השלישית, תחנה מעניינת, חובבי הבשר יתענגו שם מבשר טעים ובירה קרה.
קבלו את ה"קרניבירה"!!!
הקרניבירה נמצאת בקומה העליונה, מעל לאגף הפיקניק.
היא מעוצבת עם שולחנות ארוכים, שמעליהם מסילת ברזל ארוכה, שהיא בעצם מגש ארוך שעליו מוגש האוכל.
הסכינים (שימו לב לצד ימין) לא משאירים מקום לספק: 
מדובר במקום לקרניבורים.
הצנצנות האלו הן כוסות הבירה. מיוחד :)
על המתחם אמון השף יוגב ירוס:
באמת שאני לא צריכה לפרט הפעם כל מנה ומנה, התמונות מראות שמישהו יודע מה הוא עושה.
היה טעים, מלא בשר, חוץ ממנת הנקניקיות שפחות התחברתי אליה, הוגשו מנות טובות, הבשר היה עשוי מדויק, לעיתים טיפה מלוח מדי לטעמי, אבל החוויה הייתה "אחרת".
התחלתי עם קוקטייל מרענן להפליא:
המשכנו עם פלטה נהדרת שכללה ויטלו- פסטרמת עגל בכבישה ביתית, צנצנת ירקות בתחמיץ זעפרן, ריקוטה פרסקה וירקות צלויים, שהוגשה עם פוקאצ'ה ביתית.




סלט עלים עם סלק, בוטנים מקורמלים , וגבינת גורגונזולה.
מעולה.
סלט עלים עם רוטב ויניגרט לבן:
בגזרת הבשרים אכלנו נתח קצבים, פלאנק סטייק, חזה אווז עם רוטב דובדבני אמרנה, אנטריקוט ועוד בשרים ונקניקיות מסוגים שונים:












באגף ה"לצד הבשר" הוגשו שתי תוספות:
פולנטה
עם אספרגוס, פטריות צלויות, שמן כמהין ופרמז'ן.
אני בדר"כ אוהבת פולנטה, והפולנטה הזו הייתה טעימה, אבל בשבילי קצת יותר "חלקה", עדיף.
הפולנטה הייתה גרגירית מעט, פחות הטעם שלי(למרות ששוב, לא להתבלבל- היא הייתה טעימה!)
עוד תוספת כיפית:
תפוחי אדמה מתובלים.
הולך פיקס עם הבשר והבירה :)
סיימנו את הארוחה והפעם, לשם שינוי, ללא קינוחים :)
בשבילם ירדנו לחלק הרביעי במתחם "ליטל איטלי": הוינרייה!!!
VINERIA- בר וחנות יין המגיש תפריט אוכל המורכב בעיקרו מ"צ'יקטי", טאפאס איטלקי שמקורו בוונציה, לצד מספר מנות חמות וקרות נוספות.
ה"וינרייה" פועלת במתכונת של חנות יין, את היינות ניתן לקנות בחנות ולקחת הביתה או לשתות בבר בתוספת דמי חליצה במחירים אטרקטיביים.
שם שתינו כמה שוטים חביבים של לימונצ'לו ובייליס:
ואכלנו קינוחים מדהימים, אחד אחד. 
עזבו תיאורים והסברים, התמונות בטוח יסבירו את החוויה טוב יותר ממני :)
בבה עם רום בלימונצ'לו עם מרנג. וואו. מנת חובה.
טעימה בטירוף!!
טרטופו שוקולד אלוהי:
קנולי במילוי מסקרפונה, טעים להפליא:
ובחיי, את זה אפילו לא הצלחתי לטעום.
זהו, נגמר לי המקום, ועל הפלאן המהמם הזה כבר נאלצתי לוותר.
מי אחראי על המתחם המקסים הזה, "ליטל איטלי", שכולל את כל אלו יחד?
המתחם הוקם על ידי 4 גופים מוכרים בתחום המסעדנות וחיי הלילה : קבוצה 141 מבעלי מסעדת ויקי כריסטינה, קבוצת הטיילור מייד,  גיורא אשכנזי מבעלי מסעדת NG שבנווה צדק ויוגב ירוס השף והבעלים לשעבר של מסעדת מל ומישל שמנצח על הצד הקולינרי של המתחם.
האמת?
מומלץ בחום לקחת את עצמכם, לא חשוב עם מי, ולהגיע למתחם "ליטל איטלי".
כל כך הרבה אפשרויות במתחם אחד, בטוח לא תתאכזבו :)





רחוב קפלן 20 ת"א
מתחם שרונה, 236544
03-6979000


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)