דילוג לתוכן הראשי

נועה ביסטרו. מסעדה לטבעונים, גם :)







לחבר טוב שלי הייתה יומולדת.
מכיוון שהייתה לי הזמנה לסקר את קורדליה היפואית של ניר צוק, החלטתי שהפעם אותו חבר יקר ראוי להצטרף אלי לארוחה, בדיוק ביום הולדתו.
בעוד אני מסתכלת על התפריט של קורדליה באתר של מתחם השף ניר צוק, ומנסה להבין מה החבר הטבעוני שלי הולך לאכול שם, נחו עיניי על ביסטרו נועה, שגם היא במתחם, רק שלה מבחינתי היה פלוס אחד גדול במקרה הספציפי:
מסעדת נועה נחשבת ל-VEGAN FRIENDLY. 
במקום ישנה אלטרנטיבה מהותית לטבעוניים/צמחוניים שרוצים לאכול טוב(ומחפשים בנרות אוכל טוב "בחוץ").
במקום קיים תפריט מיוחד עם מפת סימון המסמנת מנות צמחוניות (V) וטבעוניות (T).
בתפריט גם מסמנים מנות ללא גלוטן וללא לקטוז, לרגישים.
שיניתי כיוון והזמנתי מקום ל"נועה ביסטרו".


מה שיפה בנועה ביסטרו, זה שאני יכולתי לאכול אוכל "נורמלי"
(בשרים/חמאה/דגים), והוא חגג את יום הולדתו עם האוכל החביב עליו: ירקות, עוד ירקות, וטופו :)
ברררררר, סליחה, לי באופן אישי טופו עושה צמרמורת :)

אז מה אכלנו, ואיך שילבנו בין האוכל "שלי" לאוכל "שלו"?
לפתיחה הוגשו לנו ירקות כבושים ולחם הבית+חמאה:






יומולדת אי אפשר לחגוג בלי כוס יין. ביקשתי גוורצטרמינר, כי זה מה שהתאים לי לאותו רגע.
הלכנו על לבן של טוליפ, וקצת פרטים עליו, כי הוא היה נהדר:
White טוליפ 2012 מכיל 2 זנים לבנים, שונים באופיים: גוורצטרמינר פירותי, מתובל ומתקתק (70%), וסובניון בלאן עשבוני רענן וחמצמץ (30%).
ענבי הגוורצטרמינר הגיעו מכרם גלעד שבכפר יובל ליד מטולה (גובה 350 מ'), וענבי הסובניון בלאן נבצרו בפלאטו של כרם בן זמרה (גובה 750 מ').
היין יושן במכלי נירוסטה בלבד.
White טוליפ 2012 הוא יין לבן יבש, בעל צבע קש בהיר וארומות פירותיות(גויאבה, אשכולית וליצ'י).
סגנונו הייחודי של היין משתלב בצורה מושלמת עם מגוון מאכלים רחב- החל מסביצ'ה דג רענן, דרך מנות אסיאתיות חריפות, ועד בשרים מתובלים על האש.
אלכוהול: 12.5%
מועד הבציר: אוגוסט 2012.






למנות ראשונות אכלנו כמה מנות מיוחדות וטעימות:

צ׳יגה(מעדן בורגול של אורפאלים)- בורגול מבושל עם מים, מושרה בעגבניות טחונות על קרם עגבניות טבעוני.
מנה עשירה בטעמים, עם מרקם מעניין וטעימה.
מסוג המנות שאומרים: "או, כזו עוד לא אכלתי".



סלט אנדיב בלגי (אגסים, גבינה כחולה, ויניגרט תפוזים ואגוזים מסוכרים).
אני באופן אישי לא מתעלפת על אנדיב, אבל פה, במנה, המתיקות של הפירות והאגוזים המסוכרים ניטרלו לי לגמרי את הטעם של האנדיב, והסלט היה מושלם:



מנה של עגבניות עם אספרגוס הייתה מתובלת נפלא, ואפילו אני, ששלל ירקות זה לא בדיוק מה שאני אזמין במסעדה,
מאד אהבתי:




מנה לא טבעונית, כי גם לי הגיע משהו "טעים" משלי, וכן, שרימפס זה טעים :)
לא מבינה את הטבעונים האלו, בחיי. גם לא את הצמחונים.
שרימפס פלאנצה: שרימפס וקלמארי מוקפצים עם שום שמן זית לימון ועשבי תיבול על מצע קרם עגבניות ופטה מעל.
המנה הייתה מאד מוצלחת, אני מקבלת אותה באהבה גם בלי הפטה:





עוד מנה שהייתה "שלי" ורק שלי, ומזל שהיה מולי טבעוני שלא הייתי צריכה לחלוק אותה איתו:
מורדו ממולא- קבב של עגל צעיר ממולא גבינת עיזים, עם פירה שרוף:




עוד מהאגף הטבעוני, או מאגף חובבי הירקות:
סלט פטריות- פטריות יפניות מיובשות מושרות בויניגרט, עם אורוגולה שמן שומשום וסילאן:
סלט נחמד, לא חידש לי הרבה, אבל הטבעוני אהב אותו, וזה מה שחשוב :)


את מנת הפסטה הזו החזרנו למטבח.
הפרודקטים היו טובים, הפסטה הייתה אל-דנטה, כמו שצריך, אבל משהו במנה היה מעט תפל, ולכן היא חזרה למטבח, וויתרנו עליה.
במקומה קיבלנו עוד מנה של גולת הכותרת של הערב,
מנה שכשאחזור לנועה, ללא ספק תהיה הבחירה הראשונה שלי. 
תכף אספר לכם עליה :)



וזו מלכת הערב:
המנה שמבחינתי ניצחה את הערב הזה, מנה מיוחדת מאד, עם טעם של עוד.
רביולי טחינה גולמית ברוטב זעתר!
מנה נהדרת, מרעננת, משביעה, צבעונית ונפלאה.
היא מתומחרת ב-58 ש"ח, מחיר סביר לגמרי.
בכלל, המחירים של נועה, כמו התפריט שלה, ידידותיים לסביבה :)



עוד מנה בשבילו:
אורז אספרגוס עם טופו ועשבים ירוקים.
לא יודעת, לא נגעתי, לא סובלת טופו, אפילו נגעלת ממנו
(יסלחו לי חובבי הז'אנר).
לא יכולה לחוות דעה חיובית על טופו, גם אם הוא, הטבעוני, אמר שזה טעים.




ואחרונה חביבה בשבילי :)
קציצת דג נהדרת, סגרה לי את הארוחה עם טעמים נפלאים על הלשון.




תוך כדי שאנחנו יושבים ונהנים מהאוכל, שמענו "הילולה" בחוץ.
יפו, כמו יפו, יפה ומפתיעה.
חתונה עברה ליד המסעדה, עם נגנים, בלונים, וחתן וכלה, נרגשים
ובטח מתים לבוא לאכול איתנו :)






בגזרת הקינוחים אכלנו שני קינוחים.
אני על הדברים המושחתים והטובים:



והוא על עוד משהו שאני ממש לא מחבבת, טפיוקה.
לא יודעת למה, הגרגרים המושי האלו לא עושים לי את זה.
מי שכן אוהב, הנה:



מסקנות:
לנועה יש קטע.
המבנה: נכון שיש שם קטע אותנטי, יפואי שכזה, אבל אני הייתי מעבירה איזה צבע על הקירות, כי לפעמים גם זה חלק מהחוויה הכללית, ובאמת הגיע הזמן. לא תמיד נעים לשבת כשלצדנו קירות מתפוררים, עם כל הכבוד לקטע.
חוצמזה, יש היום טיח וצבעים שנותנים את המראה ה"ישן", אבל עם לוק חדש ונעים. 
האוכל: החיבור בין מגוון של טעמים, עם מגוון של הגבלות תזונתיות כאלו ואחרות, מייצרות אפשרות עם כל הטרנדים של היום לקהל מעורב לשבת בשולחן אחד, ולאכול כל אחד מה שמתאים לו ולאהבות הקולינאריות שלו.



ביסטרו נועה
יפת 30,  יפו
טלפון: 03-5184668

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)