דילוג לתוכן הראשי

מסעדה בירושלים, כזו שכיף לי לחזור אליה שוב, ושוב, ושוב :)






ירושלים.
עיר ש(כמעט)תמיד כיף לחזור אליה.
יש בה הכל מהכל, גם באגף הקולינאריה.
הביקור הקודם שלי במסעדת "ערבסק" במלון אמריקו קולוני היה נפלא, טעים ונעים.
אם בא לכם להיזכר, אז הנה, כאן.
אחרי חוויה כמו זו של הפעם הקודמת, שהזמינו אותי שוב לבקר בבר הקיץ של אמריקן קולוני, כמובן שלא יכולתי לסרב.
"ברור", אמרתי :)
ושוב, אין מקום לטעויות.
נכון, האוכל לא זול, אבל הוא טוב.
ממש טוב.
והכי חשוב, תמיד אפשר לאכול שם דברים מקוריים או כאלו שאין בשגרת היום יום שלי.
הפעם אכלתי טחול ומוח.
מעניין כמה אינטיליגנציה הייתה במוח הזה :)
קבלו אותו, המוח הראשון שטעמתי בחיי, והוא היה טעים.
כן, זה מוזר קונספטואלית לאכול מוח, אבל התמודדתי בכבוד :)
מוח טלה מטוגן בפירורי לחם: 95 ש"ח



טוב, עכשיו, כשקיבלתי מוח נוסף, אני יכולה לחזור למנות הראשונות.
כל מנה שיוצאת מהמטבח של אמריקן קולוני היא יצירת אמנות.
האמת, כולנו הרי אוכלים קודם כל עם העיניים, וזה כבר פותח את התיאבון :)
הביקור הפעם היה בבר הקיץ של המלון, ששודרג והרגיש כמו ביקור בחצר אירופאית קסומה.
המון דוברי אנגלית, והמון אוכל עם סטייל וייחודיות.


פתחנו עם מנה נפלאה. 
השילוב בין הטונה לאבטיח יצר ניגוד טעמים מקסים.
סשימי טונה עם אבטיח: 95 ש"ח



כמה אני יכולה להגיד שאני אוהבת כבד? כנראה שהמון.
אז שוב אני אומרת: אני אוהבת כבד.
קצוץ, או במחבת עם יין על פירה, או פטה.
כבד אווז זו בכלל חוויה מענגת :)
דוז פואה לפואה גרה!
הכבד היה מעולה. פשוט מעולה.
כבד אווז ביין: 104 ש"ח


זו הייתה מנה מעולה.
כנראה שאני אחזור על המשפט הזה עוד הרבה, כי הכל היה כ"כ טעים שם!
אין ספק שדיוויד, שף המלון, מוכשר בצורה יוצאת דופן.
חזה אווז בשומר ואגסים וגבינה גורגורזולה: 89 ש"ח


קרפצ'יו.
מרענן, מיוחד, מוגש בצורה שונה ממה שמגישים אותו ברוב המקומות, שזה
מיץ לימון, שמן זית, פרמז'ן וארוגולה. 
פה הוא היה אחר, ונו, כמו כל השאר, טעים להפליא :)
קרפצ'יו ברזאולה: 95 ש"ח


הספיחה הוא בצק שמרים עם בשר טחון, והוא אחד מהמאפים הכיפיים ביותר שיש!!!
קיבלתי עכשיו חשק להכין ספיחה.
זה בטח יקרה בימים הקרובים :)
ספיחה: 78 ש"ח


עוף בגזר. 
לא טעמתי אותו, אז אני רק מראה לכם איך הוא נראה :)
אבל באחריות: טעים.
אין שם משהו לא טעים :)
פילה עוף עם זרעי פרג, הוגש עם מרק גזר: 65 ש"ח


השילוב המושלם!
פרושוטו ואבוקדו: 82 ש"ח


קבלו מנה מדהימה. ממש.
אחת מהבחירות המעולות שלי לערב הזה,
הייתי מזמינה עוד אחת כזו בכיף גדול.
קוקי סאן ג'ק: 99 ש"ח


המנה הזו הייתה טובה, אבל פחות הלהיבה אותי.
טוב, צריכה להיות מנה אחת שאני פחות אוהבת, ובערב הזה באמת היה קשה למצוא מנה לא ראויה.
בשר עם עגבניות, צימוקים וצנוברים: 99 ש"ח


את המנה המשגעת הזו אכלתי גם בביקור הקודם ב"ערבסק".
מנה שמקבלת ציון מעולה, בזכות הטוויסט של השרימפס, צרפת מתערבבת עם המזרח התיכון.
יופי של מנה!
שרימפס פלאלפל: 94 ש"ח


מנכ"ל המלון תומאס ברונטלי, איש חביב וחייכן, בא להגיד שלום:



את מחלקת האיברים הפנימיים והמנות העיקריות פתחתי עם המוח, שכבר בסיפרתי עליו בהתחלה, אבל מכיוון שהוא שייך לעיקריות, אני מציינת שוב שהוא היה מעולה, רך ונימוח, מענג ומעורר השראה :)


עוד איבר שזו הפעם הראשונה שיוצא לי לאכול, טחול.
פחות היה טעים לי מהמוח, אבל גם המנה הזו חוסלה במהרה :)
טחול ממולא באורז, צנוברים, צימוקים, שום, פלפלים ועשבי תיבול: 90 ש"ח


ממולאים זו אהבה קטנה שלי, ועלי הגפן היו נפלאים, התחשק לי לקחת קופסה הביתה:)
עלי גפן ממולאים (מנה צמחונית): 104 ש"ח


זו עוד מנה טעימה מאד, ובכלל, תבשילי קדרה של בשר עם ירקות חביבים עלי במיוחד.
הבשר היה רך בטירוף, מתובל מדויק, וכולנו השמענו קולות של הנאה צרופה.
כתף טלה בבישול ארוך עם ירקות מעורבים: 145 ש"ח



מנת הירקות המאודים הייתה לא מתחכמת, פשוט ירקות מאודים,
אבל צבעונית וטעימה.
ירקות מאודים: 70 ש"ח


סגרנו את הערב עם פלטת קינוחים מבלבלת, שוב צץ השילוב שאופייני מאד במסעדה של "אמריקן קולוני", 
בין אירופה למזרח התיכון, בין אוכל "בוטיק" ל"אוכל רחוב".
בקלאווות, קינוחי קוקוס, טראפלס ועוד:







מסעדת ערבסק, מלון אמריקן קולוני



לואי ונסן 1, ירושלים
טלפון: 057-9443014



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)