דילוג לתוכן הראשי

פאד תאי תאילנדי אמיתי, מתכון לפאד תאי הכי טעים שיש (-:






את הפאד תאי הזה שבתמונה הכנתי לבד(-:
פאד תאי תאילנדי אמיתי, לפי כל הכללים.
כן, אני הכנתי. יצא ממש כמו בתאילנד.
מה משמעות השם? פאד-מוקפץ, תאי-תאילנד.

פאד תאי היא אחת המנות המפורסמות ביותר בתאילנד. 
פאד תאי הוא גם מזון מהיר טעים ביותר. 
אפשר למצוא את המנה כמעט בכל מקום, בין רוכלי רחוב למשקי בית תאילנדי, לא רק בגלל קלות ההכנה, אלא גם הטעמים המשמחים של המנה הטעימה והמשביעה הזו.


למדתי להכין את הפאד תאי בסדנה של סוואלי אלדר.
 סוואלי אלדר נולדה בבנקוק כבודהיסטית, נישאה לישראלי, התגיירה והקימה את רשת המסעדות התאילנדיות "שנגרילה"
שהציגה לקהל הישראלי לראשונה את ניחוחות המזרח הרחוק. 
היום סוואלי אלדר עומדת בראש חברת "אוריינטל פוד" המייבאת ומשווקת מוצרי מזון מהמזרח הרחוק. סוואלי גם מבשלת ארוחות מלכותיות לאירועי שגרירות תאילנד בישראל ומשמשת כשפית הפרטית של הנסיכה התאילנדית. 
 הסדנה נערכה בבית הספר הגבוה לקולינאריה, "בישולים", 
http://www.bishulim-school.com/index.asp




שבו סוואלי אלדר משמשת כמרצה בכירה לבישול גורמה:
http://www.bishulim-school.com/staff.asp

איך מכינים פאד תאי אמיתי, עם טעמים מרגשים כמו במסעדות התאילנדיות האמיתיות?




פאד תאי, המאכל המוכר מהמטבח התאילנדי - מתכון של שף סוואלי אלדר


מרכיבים:

200 גרם אטריות אורז עבות 
5 כפות שמן אורז
1 ביצה
3 כפות רוטב פאד תאי(שמיוצר על בסיס תמרינדי, עם בצלצלי שאלוט)
1 כף רוטב צדפות (לא חובה, ואפשר להשתמש גם בהוי סטיר צמחוני)
1 כף רוטב סויה בהירה או רוטב דגים, לפי ההעדפה
1 כף סוכר
כף שרימפס מיובשים
50 גרם מלח לפת, קצוץ דק
אפשר להוסיף טופו, פרוס דק, או בייקון(אני לא אוהבת טופו, הוספתי בייקון)
1 גזר חתוך לגפרורים
1/2 כוס נבטים
2 בצלים ירוקים קצוצים
כרוב

לעיטור: 
1 כף בוטנים קצוצים
רבע לימון


אופן ההכנה:

משרים את אטריות האורז במים קרים למשך כשעה:




מחממים בסיר שמן אורז(מאד בריא!)






מוסיפים ביצה ומערבבים אותה היטב ("מקשקשים"):










מוסיפים את הלפת המיובשת:





ואת השרימפס המיובש:






וגם את הטופו או הבייקון, אם מחליטים להוסיף אותם למנה, ומערבבים כדקה:








מוסיפים את אטריות האורז, ומערבבים כשלוש דקות, עד שהאטריות מתרככות:










מוסיפים את רוטב הפאד תאי ואת רוטב הצדפות:






מוסיפים את הסוכר, מקפיצים קלות, ומוסיפים את רוטב הדגים או הסויה ומערבבים היטב:
(אני בחרתי בסויה, כמובן. רוטב דגים לא מסתדר לי) (-:








מוסיפים את הירקות ומקפיצים דקה:









שמים בצלחת הגשה:



מפזרים בוטנים קצוצים מעל, ומניחים רבע לימון בצד.
ככה היא יצאה לי, המנה המשגעת שלי עם הבייקון:




בשביל שהפאד תאי הזה יצליח לכם,
כדאי שתכירו את המוצרים של "אוריינטל פוד" (-:


"אוריינטל פוד" שבבעלות סוואלי אלדר מובילה בפיתוח מוצרים והבאתם לשוק הישראלי, תוך הקפדה על איכות, כשרות, חדשנות ושירות למגוון רחב של צרכנים. חברת אוריינטל פוד מייבאת מוצרי תיבול ורטבים, שמנים, מי קוקוס, אורז ואטריות, קמח ואבקות, ירקות כבושים, אצות, חטיפים, משקאות וכלים אוריינטליים. 
ייחודה של החברה הוא בהיותה הראשונה לייבא ולפתח מוצרים המתאימים לטעם ולחיך הישראלי ממיטב היצרנים מהמזרח הרחוק, לרבות תאילנד, כמו: "Rizi", "Lihan Thai", "Yan Wal Yun" ו-"Virgin Coco".
מוצרי "אוריינטל פוד" נגישים וניתנים לרכישה ברשתות השיווק, ברשתות קמעונאיות, אצל סיטונאים, במסעדות ובתי מלון, במעדניות ובחנויות אסיאתיות מובחרות. בין לקוחות החברה נמנים: רשת שופרסל, רשת הריבוע הכחול (מגה), רשת חצי חינם, יוחננוף, עדן טבע מרקט ובתחום המסעדנות: ג'ירף, דיקסי, ג'פניקה, הסינית האדומה, מלון הילטון ועוד.

אוריינטל פוד, ייבוא מוצרי מזון מהמזרח הרחוק:
1-700-50-11-30





תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)