דילוג לתוכן הראשי

פשטידת התרד ההורסת שלי. לא רק לפופאי מגיע! (-:





תרד. אחד מהירוקים הבריאים. נו, בטח כולכם זוכרים את "פופאי" (-:
קיבלתי להתנסות חב' עלי תרד טריים ושטופים של "שופרסל". באופן כללי, אני מאד אוהבת את כל הירקות השטופים, הטריים, הקצוצים. תענוג אמיתי. סלטים, פשטידות, מטבלים- הכל מוכן בשניות, בזכותם (-:
שקלתי מה לעשות איתם. מצד אחד, ממש בא לי שקשוקת תרד עם שמנת.
מצד שני, אני אוהבת פשטידות, וגם פשטידת תרד נראתה לי פתרון זריז ונפלא לארוחת ערב קלילה של מוצ"ש.
החלטתי להכין פשטידה, ובשבילכם, גם צילמתי אותה, שלב אחרי שלב, כי כשהכל מגיע היום טרי, שטוף ומוכן לאכילה, חצי מהעבודה המעייפת יורדת, וההכנה הופכת לכיף של ממש (-:



לוקחים חב' עלי תרד טריים ושטופים של "שופרסל",
וחולטים אותם כחצי דקה במים רותחים.

 
מעבירים את העלים לקערה עם מים קרים.


שמים בקערה ארבע ביצים:

 

מוסיפים קופסא שמנת חמוצה 15%, ושתי שיני שום:



מוסיפים ארבע כפות קמח תופח,
וארבע כפות מיונז. כן, מיונז (-:
סוחטים היטב את עלי התרד, ומוסיפים גם אותם לקערה.
מוסיפים כף של בזיליקום טרי חתוך גס:




מתבלים במלח ופלפל, מוסיפים חצי כוס מים, ומערבבים:





משמנים תבנית אפיה, מפזרים פירורי לחם בתחתית ובצדדים, ושופכים את התערובת.
אפשר לפזר למעלה קצח. אני תמיד מוסיפה אותו. גם יפה, וגם טעים.
מכניסים לתנור בחום של 180 מעלות, עד שמזהיב (45-60 דקות, תלוי בתנור).



ככה זה נראה כשזה יוצא מהתנור:



יאללה, בתיאבון ((-:


תגובות

  1. ולא קראתי לי לטעום!
    שבוע טוב יקירתי :)

    השבמחק
    תשובות
    1. זה באמת לא תקין, מיה (-: את יודעת מה? אני אכין לך שלמה כזו ((-:

      מחק
  2. אנונימי21 מאי, 2012 23:37

    הסבר מקסים אהבתי.....:-)

    השבמחק
  3. אני מאד אוהבת תרד, והפשטידה שלך ניראית נהדר!
    לא תמיד יש תרד נקי (אנחנו לא אוכלים של שופרסל מטעמי כשרות), אבל כשיהייה אשמח להכין את הפשטידה :)

    השבמחק
    תשובות
    1. גם אני מאד אוהבת תרד, ובהצלחה רבה(מקווה שתשיגי תרד טרי במהירות) (-:

      מחק
  4. מסורבל קצת... לא?

    השבמחק
    תשובות
    1. ממש לא, לא יותר מכמה דקות עבודה. פשוט מאד (-:

      מחק
  5. נראית מצויין, לאיזה גודל תבנית?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,
      גודל 30*30, או 25*35, לא גדולה מדי, כי אז היא תצא נמוכה מאד.

      מחק
  6. תודה, הכנתי בתבנית עגולה של 22(נדמה לי) ויצא מעולה!

    השבמחק
  7. אפשר לחסוך בקלוריות אם במקום שמנת מוסיפים יוגורט 1.5%. הפשטידה מאוד טעימה . תודה לך שונית

    השבמחק
    תשובות
    1. בכיף, סרין!!! צודקת, למרות שגם אפשר להשתמש בשמנת 9%, זה גם אחלה (-:

      מחק
  8. הפשטידה מעולה הוספתי גבינה צהובה מגורדת ימי ימי

    השבמחק
  9. נראה מעולה, מה יקרה אם אוותר על המיונז לדעתך?

    השבמחק
    תשובות
    1. לדעתי לא יקרה כלום, למרות שבעיניי המיונז מוסיף טעם מיוחד ונפלא. אפשר להוסיף במקומו גבינה בולגרית, או פטה. כל תוספת של גבינה יכולה להשתלב נהדר.

      מחק
  10. אם אין לי קמח תופח כמה א. אפייה להוסיף?

    השבמחק
    תשובות
    1. יחסי המרה של קמח תופח:
      1 קילו קמח תופח = 1 קילו קמח לבן + 2 שקיות אבקת אפייה (28 גרם)
      1 כוס קמח תופח = 1 כוס קמח לבן + 1 כפית אבקת אפייה
      בהצלחה!!!

      מחק
  11. שלום
    הייתי רוצה לנסות להכין את המתכון שנראה כל כך נהדר
    צריך 500 גרם תרד או קילוגרם?
    תודה רבה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,
      אני משתמשת בעלי תרד שטופים מצוננים של שופרסל.
      התכולה אם אני לא טועה היא 400 גרם.
      אם קונים תרד טרי, אז אפשר לקנות חצי ק"ג.
      בהצלחה!@

      מחק
    2. תודה! אני גרה במילנו ופה בדרך כלל בסופר יש חבילות של 1 קילוגרם, בדיוק חזרתי מקניות, והולכת לבשל היום את הפשטידה!!!
      אפשר במקום מיונז להוסיף מוצרלה? שבוע מקסים. יבגניה.

      מחק
  12. היי יבגניה,
    האמת, אין לי מושג איך זה יצא עם מוצרלה, כי אף פעם לא הכנתי את זה עם מוצרלה. אני פשוט אוהבת מיונז בפשטידה הזו, זה משתלב נפלא עם התרד. מצד שני, לא נראה לי שזה צריך להיות רע עם כל סוג גבינה שהיא, מכיוון שלפעמים, כשאני רוצה לשדרג אותה, אני מוסיפה גם גבינות לתערובת(-: בהצלחה!

    השבמחק
  13. אנונימי08 מאי, 2013 09:52

    שלום,
    אפשר להחליף את הקמח תופח לקורנפלור? (לרגישים לגלוטן)
    מירי

    השבמחק
  14. היי מירי, אני באמת לא מבינה בבישול ואפיה ללא גלוטן.
    כדאי שתשאלי את השאלה בפורום של "ללא גלוטן", שם בטח ידעו לענות לך לגבי האפשרויות ויחסי ההמרה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

פשטידת כרוב משגעת!!! מתכון לפשטידה קלה להכנה וטעימה להפליא :)

אני מודה: נכון, יש לי חיבה גדולה לסטייקים ובשרים, אבל גם מאכלים חלביים עוברים לי נהדר בתפריט השבועי שלי. מדי פעם אני מכינה פשטידות טעימות, כמו פשטידת התרד הנהדרת שלי , שמהוות יופי של תחליף לארוחת צהריים בשרית, או לארוחת ערב כיפית. הפעם הלכתי על כרוב. אני תמיד ממציאה פשטידות, כשהבסיס די קבוע, ורק ה"בפנוכו" משתנה. מחליפה ירקות, משנה תיבולים, מחליפה תבניות, צורות, גדלים, אבל תמיד הן יוצאות משגעות, נפלאות לאירוח, וקוצרות מחמאות :)

פלפל ממולא צמחוני, עם אורז ותבלינים. מתכון קל לממולאים!

אני אוהבת ממולאים, ומכינה אותם בכל מיני צורות וצבעים. הפעם היה לי עוף בתנור, אז ויתרתי על הבשר הטחון בפלפלים, והכנתי פלפלים ובצלים ממולאים, סיר כיפי וטעים שמתאים לכל יום בשנה. שמרו לכם מתכון לפלפלים ממולאים צמחוניים, וגם בצלים ממולאים הכנסתי לסיר. בלי הרבה דיבורים, ישר לעבודה :)

בלינצ'ס ללא גלוטן, כן, כן :) הכי טעימים שיש!

לבלינצ'ס האלו תעשו "גזור ושמור". לא מעט עבדתי כדי להגיע בדיוק למרקם שאני רוצה.  כזה שיהיה דומה להפליא לבלינצ'סים ה"רגילים", אלו עם הקמח ה"רגיל", הלבן, שאני נענעת ממנו.  כשהתחלתי לאכול "ללא גלוטן", גיליתי שההרגשה שלי אחרת לגמרי. הבטן לא נפוחה, ההרגשה יותר טובה, אני פחות עייפה, ויותר חיונית. כן, כן, גלוטן זה נזק, קמח לבן זה רע, חיטה זה מזיק - אבל רק אחרי שמפסיקים לאכול את הגלוטן, מבינים עד כמה.  אני משתדלת לא לאכול גלוטן, ולהימנע מפסטות, לחמים, וחיות חיטה אחרות. לפעמים אני מתפתה, לפעמים גםן בא לי - אבל היום יש כ"כ הרבה תחליפים, שמי צריך גלוטן בכלל? אני מתה על בלינצ'סים. 

סלמון ברוטב תפוזים, סויה וסילאן. 5 דקות ולתנור.

  אחת הסיבות שבזכותן אני אוהבת מאד להכין דגים היא מהירות ההכנה.  דג לא צריך יותר מדי התעסקות. רוטב מוצלח, ובישול/טיגון/צליה קצרים במיוחד.  כשבא לי משהו מהיר וטעים, וחשוב לציין גם בריא מאד, אני מכינה דג.  בחורף, אני אוהבת לבשל עם תפוזים. הם נמצאים בשיאם, בהמוניהם, ובמחירים נפלאים שמאפשרים לחגוג איתם בלי סוף. הפעם סידרתי לכם מתכון של פחות מחצי שעה בסה"כ, כולל הכנה וצליה בתנור.  פילה סלמון. 

גליל תמרים ואגוזים - חטיף אנרגיה משגע ללא גלוטן

לפעמים בא לי משהו מתוק אחרי הארוחה. חטיף שכזה. קינוח.  מאז שהתחלתי לאכול "ללא גלוטן, ללא סוכר", אני משתדלת לא לאכול חטיפים מתועשים, אלא דברים בריאים יותר, טבעיים יותר, ולהעדיף סוכר שהוא סוכר פירות - ולא סוכר מעובד.  המתכון לגלילי התמרים הוא ללא גלוטן, ללא אפיה, מהיר הכנה, ומלא בדברים טובים ובריאים.  את חטיפי האנרגיה מהתמרים אני מכירה עוד מהימים שרכבתי בשטח עם האופניים. החבר'ה תמיד היו מביאים תמרים לרכיבה, ואחד מהם תמיד הגיע עם קופסה שבתוכה היו מטבעות תמרים עם המון דברים טובים בפנים. הם לגמרי חטיפי אנרגיה, וגם דלים בשומן רק שיש בעיה אחת - מאד קשה להפסיק לאכול מהם :)